Overslaan en naar de inhoud gaan

Budget jaarverslagen niet conjunctuurgevoelig

Vier op de vijf bedrijven vinden het visitekaartje van de onderneming te belangrijk om op te bezuinigen. Dit blijkt uit een quick scan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor dit onderzoek werden de voor het financieel jaarverslag verantwoordelijke managers ondervraagd. Het merendeel van deze managers geeft aan dat hun jaarverslag niet trendgevoelig is. De inhoud en uitstraling van het jaarverslag moeten zowel in goede als slechte tijden van een hoog niveau zijn.
Eenvijfde van de bedrijven overweegt wél te bezuinigen op het jaarverslag bij een krimpende economie.

related partner content for mobile comes here

Slechte bedrijfsresultaten presenteren de bedrijven niet soberder. Vier van de vijf ondervraagde managers vinden juist dan openheid belangrijk, weet onderzoeker drs. Mieke Smulders. Eén op de tien communicatiemanagers is bang dat een sober uitgevoerd jaarverslag onrust veroorzaakt bij ontvangers. Een kwart van de bedrijven oriënteert zich op de vervanging van het papieren jaarverslag door een digitale vorm. De bedrijven die daarmee al hebben geëxperimenteerd, lijken er van terug te komen, onder andere vanwege het leesgemak. Een digitale vorm naast een papieren jaarverslag ziet men als ideaal.
Het onderzoek is uitgevoerd in oktober 2003 onder leiding van adviseurs Mieke Smulders en Marieke van Ee.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in