Overslaan en naar de inhoud gaan

Jongeren kennen drankcommercials

Jongeren tussen de 10 en 15 zijn goed bekend met tv-spotjes voor drank.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vooral het spotje voor Bacardi Breezer geniet bekendheid, blijkt uit een peiling die het onderzoeksbureau Nipo heeft gehouden in opdracht van de Stichting Alcoholpreventie (STAP). De meeste jongeren zeggen door de commercials niet te worden aangezet tot alcoholgebruik. Maar een op de drie zegt wel door het kijken naar de Bacardi-reclame trek te krijgen in een Breezer. Drie op de vijf kinderen noemt de Breezerreclame spontaan als hen naar alcoholreclames wordt gevraagd. De helft kent die van Heineken,. De meeste kinderen vinden deze spotjes leuk. De meeste jongeren van 14 en 15 jaar hebben al eens alcohol gedronken. Bij de 10- en 11-jarigen is dat een op de vijf. Ruim de helft van de kinderen tussen de 10 en 15 jaar mag van de ouders drinken. Van de jongeren die dat niet mogen, doet 12 procent het toch. Volgens de onderzoekers betekent dit dat de houding van de ouders sterk bepalend is voor het drinkgedrag van kinderen. Als ouders het drinken verbieden, volgen de kinderen dat verbod doorgaans op (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in