
Het beeldmerk en de toevoeging ABN Amro (in kleinere letters) worden gebruikt in combinatiemet de bestaande lokale namen. In de VS zijn dat onder andere LaSalle Bank en Standard FederalBank, in Groot-Brittannië Hoare Govett en de private banken NSMD in Frankrijk en Delbrück inDuitsland. In 2004 volgen andere dochterondernemingen.
De ervaringen in Brazilië brachten ABN Amro ertoe voor de nieuwe beeldmerkstrategie tekiezen. Toen de Nederlandse bank in 1998 zijn eigen naam en logo visueel koppelde aan deovergenomen Banco Real bleek dat volgens ABN Amro een groot succes.
Vacatures
Communicatiemedewerker
de Nederlandse Orde van Belastingadviseurs (NOB)Communicatieadviseur
SamergoMedewerker communicatie
ZMGroepDe zogeheten rebranding wordt in de desbetreffende landen ondersteund door eenmediacampagne. De kosten van de operatie bedragen 75 miljoen euro.
Bron: ANP
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid