ING introduceert nieuwe branding in Nederland met merkcampagne
ING is in Nederland en België een merkcampagne gestart met als overkoepelend thema: Je vrij voelen om te doen waar je gelukkig van wordt. De bank introduceert daarin zijn vernieuwde branding en de tagline 'do your thing'. Deze wordt wereldwijd ingevoerd, Adformatie berichtte daar als eerste over.
Deze campagne is speciaal voor Nederland en België ontwikkeld, waarbij ING zich vooral richt op merkdoelstellingen. In Nederland koppelt de bank die voor een deel aan productproposities als mobiel bankieren, wonen en zakelijke diensten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNieuwe look openbaart zich
De nieuwe campagne wordt de komende weken in Nederland zichtbaar in out of home (onder meer abri’s in bushokjes), TV (alleen in België), digitale buitenreclames, sociale media, online video, waaronder YouTube, streetview (ING kantoren), en via narrowcasting/piazza’s op kantoren.
Ook op de geldautomaten en uiteraard op de websites van de bank in Nederland en Belgie is de nieuwe look van het merk ING te zien.
De nieuwe campagne is in opdracht van ING ontwikkeld door Wunderman Thompson en het Belgische Mortierbrigade.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidSorry maar wat een fantasie- en inspiratieloze boodschap: doe je ding. Ik zou mijzelf echt zorgen gaan maken als bank als ik niet meer te vertellen heb dan dit. Armoedig en schraal.
Om eerlijk te zijn, word ik er zelfs een beetje boos van. Er ligt ook een uitdaging maar misschien zelfs taak voor bedrijven om op hun eigen manier een bijdrage te leveren aan de wereld. 'Je vrij voelen om gelukkig te worden' lijkt mij het meest onzinnige antwoord op de vragen van deze tijd.
De spijker op z'n kop!
Eens met Sikko. Stockfilm met een logo. Geen bewijsvoering maar behang. Ik verwacht inderdaad dat een bank bankzaken steeds slimmer maakt zoals een airline vliegen of een automerk auto’s steeds veiliger maakt. Een hoop tromgeroffel om niets.
Inderdaad flauwe prut. Bovendien is die tagline tig jaar geleden al bijna in die vorm gebruikt (en wellicht geclaimd?) door United Distillers bij de introductie van hun trendy drink ‘Fling’. Toen heette het: Fling. Do your own thing. Dat drankje zat wel wat meer pit in.
Ah leuk, soort "just do it', maar dan anders..
Tsjonge, dit is wel erg jaren negentig.....