Rotterdamse wetenschappers waarschuwen voor framing van bedrijven als Uber
Communicatieprofessor Joep Cornelissen en dr. Magdalena Cholakova van Erasmus Universiteit luiden noodklok over communicatie…
Laat je niet in de luren leggen door de frames die ‘gig bedrijven’ als Uber, Deliveroo en Foodora doelbewust inzetten. Communicatieprofessor Joep Cornelissen en dr. Magdalena Cholakova van de Erasmus Universiteit zeggen het wat academischer, maar dat is wel waar hun onderzoek op neer komt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidZouden jullie artikelen alstublieft iets beter kunnen redigeren? Dit doet zo'n pijn aan mijn ogen:
Volkomen 'fictie'
De onderzoekers verwijzen ook naar een uitspraak in het VK uit 2016, waarin bekritiseerde een arbeidsrechtbank Uber fel en bekritiseerde. Die vond het 'volkomen fictie’ dat Uber zichzelf omschreef zichzelf als een intermediair digitaal platform en bestempelde het als volkomen "fictie"'.