Overslaan en naar de inhoud gaan

Nudging-lessen voor merken die consumenten minder vlees willen laten eten

Massa’s mensen willen minder vlees eten. Maar veel van hen zitten vast in hun eigen routine. Onderzoek van Valsplat reikt de helpende…
Less is more
Less is more
© 123rf
Less is more
Less is more
© 123rf

‘Verder dan vlees’, zo heet het onderzoek dat Job Jansweijer, Pauline Wout en Bram Schweckhorst van onderzoeksbureau Valsplat eind vorig jaar uitvoerden. Als ‘bijdrage aan een betere wereld’ besloten zij hun jaarlijkse ‘vrije onderzoek’ te weiden aan de journey van mensen die vleesconsumptie willen minderen, maar daar op wat voor manier dan ook niet goed in slagen. Mensen willen immers wel, maar passen hun gedrag amper aan. Hete materie voor alle merken die zich bewegen op – of richting het domein van vleesloosheid, of op zijn minst vleesmindering. De uitdaging luidde: ‘Hoe kunnen mensen die hun vleesconsumptie willen minderen zo goed mogelijk geholpen worden?’

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in