Nudging-lessen voor merken die consumenten minder vlees willen laten eten
Massa’s mensen willen minder vlees eten. Maar veel van hen zitten vast in hun eigen routine. Onderzoek van Valsplat reikt de helpende…
‘Verder dan vlees’, zo heet het onderzoek dat Job Jansweijer, Pauline Wout en Bram Schweckhorst van onderzoeksbureau Valsplat eind vorig jaar uitvoerden. Als ‘bijdrage aan een betere wereld’ besloten zij hun jaarlijkse ‘vrije onderzoek’ te weiden aan de journey van mensen die vleesconsumptie willen minderen, maar daar op wat voor manier dan ook niet goed in slagen. Mensen willen immers wel, maar passen hun gedrag amper aan. Hete materie voor alle merken die zich bewegen op – of richting het domein van vleesloosheid, of op zijn minst vleesmindering. De uitdaging luidde: ‘Hoe kunnen mensen die hun vleesconsumptie willen minderen zo goed mogelijk geholpen worden?’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid