Overslaan en naar de inhoud gaan

Het mysterie man

De voetbalclub als (wereld)merk rukt op. Neem bijvoorbeeld Manchester United: de band van deze vereniging met haar supporters is zo sterk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een professionele sportvereniging heeft twee doelen: sportieve resultaten boeken en economisch succes behalen. Beide doelen zijn gediend met een goede merkstrategie, als onderdeel van een gedegen bedrijfsvoering. Daarbij spelen twee begrippen een belangrijke rol: brand equity (de aantrekkingskracht van een merk) en brand value (wat levert het merk concreet op?) De echte topclubs onderscheiden zich doordat ze zowel de brand equity als de brand value zo goed mogelijk weten uit te bouwen.

related partner content for mobile comes here

Dat doen ze door:

1. De opbrengsten van het bedrijf los te koppelen van de spor-tieve successen, door het ontsluiten van nieuwe markten en bedrijfssectoren.

2. Een herkenbaar merkbeleid te voeren, waarin Customer Relationship Management een belangrijke rol speelt: doelgroepen lokaliseren, klantbehoeften inventariseren, het merk positioneren.

3. Met multchannelstrategieÃ

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in