Betrouwbaarheid en eerlijkheid scoren
De Nederlandse consument heeft het grootste vertrouwen in merken die betrouwbaarheid, eerlijkheid en oprechtheid uitstralen. De hoogste waardering heeft men voor commerciële merken als Lego, Calvé, Douwe Egberts en Coca Cola; het vertrouwen in ‘instituten’ als politieke partijen, overheid, semi-overheid en corporate bedrijven is verder gedaald.Dat blijkt uit onderzoek van CONSULT Brand Strategy, onderdeel van de Y&R groep.
Zogeheten recht door zee merken laten zien dat ze hun geld meer dan waard zijn en tonen zich echte leiders door vooraanstaand en toonaangevend te zijn, concluderen de onderzoekers.
Sterkste merk van Nederland is volgens het onderzoek de ANWB. De organisatie toont leiderschap en onafhankelijkheid en is betrouwbaar bij pech onderweg. Mede door het verenigings- en ledenmodel scoort de ANWB hoog onder de Nederlandse consument.
Onder de supermarkten is Aldi het sterkste merk en blijkt Lidl een van de sterkst gestegen merken van de duizend onderzochte brands.
Sterkste nieuwe merk van Nederland sinds 2000 is Yorin, dat volgens de onderzoekers door successen als Big Brother en Idols ‘Veronica snel heeft doen verbleken’. Tweede en derde op de lijst van sterke nieuwe merken staan Bacardi Breezer en Senseo.
Sterkst stijgende merken in de merken top duizend zijn Bertolli, Lidl en Spits.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta
De tien sterkste merken van Nederland volgens CONSULT:
1. ANWB
2. Coca Cola
3. Lego
4. Efteling
5. Clini Clowns
6. Ikea
7. Schiphol
8. Wereldnatuurfonds – WWF
9. Rode Kruis
10. Discovery Channel
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid