Overslaan en naar de inhoud gaan

Mediaplanning via SMS effectief

Om de kwaliteit van mediagebruik onder jongeren te meten, zijn conventionele onderzoeksmethoden weinig efficiënt. SMS-dagboeken doen het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De gebruikelijke methoden voor mediaplanning zijn doorgaans gebaseerd op uitgebreid, kostbaar en arbeidsintensief onderzoek naar het mediagebruik van een bepaalde doelgroep. Die doelgroep komt zelf eigenlijk nooit echt aan het woord, maar wordt in beeld gebracht aan de hand van secundaire gegevens. Volgens mediaspecialist Steve Watkins een weinig effectieve en nogal afstandelijke methode.

related partner content for mobile comes here

Watkins volgde daarom een andere weg. Hij deed onderzoek naar de 'quality of media consumption' (QoMC) van 15- tot 24-jarigen en gebruikte daarvoor door de jongeren zelf bijgehouden SMS-dagboeken. Dat bleek een gouden greep: er werd direct contact gelegd met de doelgroep en de deelnemers hoefden niet achteraf met pen en papier aan de slag, maar konden ter plekke hun mediagebruik vastleggen. Bovendien leverde de methode zeer accurate 'uit de eerste hand'-gegevens op, die ook nog eens weinig onderzoekskosten met zich meebrachten.
< SIZE=1>Bron: admap<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in