Overslaan en naar de inhoud gaan

MSN Hotmail strijdt tegen Spam

MSN Hotmail bindt wederom de strijd aan met ongewenste e-mail of te wel spam. MSN introduceert nieuwe technologie, maar geeft ook…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het plan van MSN Hotmail in de strijd tegen spam is gebaseerd op verschillende lagen van filteren van e-mail. Ongeveer 80%, 2.5 miljard berichten per dag, van alle e-mail die Hotmail gebruikers elke dag ontvangen, wordt al ‘opgevangen’ voordat deze bij de gebruiker in zijn Hotmail komt. ‘Spam is niet langer ongemakkelijk voor consumenten en de online industrie, het is een probleem geworden. Een probleem dat het gebruik en plezier van de consument niet ten goede komt. Steeds meer tijd is nodig om persoonlijke mail te traceren tussen alle spamberichten in.’, aldus Joost Nienhuis Country Manager van MSN in Nederland. ‘Het is genoeg. De grens is bereikt. Met de verschillende nieuwe diensten in combinatie met het goed informeren van de consument gaan we proberen de stroom van spam sterk te verminderen.’

related partner content for mobile comes here

Nieuw instrument
Deze week wordt wereldwijd in MSN Hotmail een nieuw instrument geïntroduceerd in de strijd tegen spam: de ‘Afbeeldingenfilter’. Deze filter herkent afbeeldingen in e-mail en voorkomt dat deze automatisch worden geopend tenzij de afzender in het adresboek van de ontvanger staat. In spam zit vaak een afbeelding met verborgen techniek die zodra het beeld of plaatje ‘geopend’ wordt automatische een bericht naar de spammer stuurt dat het spam bericht is geopend. Een spammer kan zo zien of een e-mail adres actief is of inactief. Met de Afbeeldingenfilter kunnen consumenten, bij e-mail van onbekende afzenders, eerst de tekst lezen en dan besluiten of zij bijbehorende afbeeldingen willen openen.

Exclusief
Personen die zelf in het adresboek van een Hotmail gebruiker zijn gezet, versturen geen spam. Het is daarom van belang dat gebruikers hun adresboek zo volledig mogelijk maken. Het gebruik van de filteroptie ‘Exclusief’ voorkomt zo de spam overlast. MSN wil nu het volledig maken van het adresboek in Hotmail eenvoudiger maken. Zodat een nieuw contactpersoon toevoegen veel minder tijd kost en minder informatie hoeft te worden ingevoerd. Uit de lijst van ontvangen en geopende e-mail wordt met de nieuwe Hotmail automatisch aangeboden of de gebruiker de afzender van de e-mail in het adresboek wil invoeren. Na bevestiging wordt de afzender automatisch in het adresboek toegevoegd zonder inspanning van de gebruiker.

Importeren van contactpersonen uit Outlook of Outlook Express
Gebruikers van Outlook of Outlook Express hebben meestal al een uitgebreid adresboek. Het is niet meer nodig om al die contactpersonen handmatig over te zetten in Hotmail.

Vorige week hebben Microsoft, American Online en Yahoo aangekondigd om samen te strijden tegen spam. De drie bedrijven zijn van plan om een discussie aan te voeren over eenduidige technische standaarden en richtlijnen. Deze standaarden en richtlijnen moeten door iedereen geïmplementeerd kunnen worden zodat spammers en ongewenste e-mail tot een minimum beperkt worden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in