Overslaan en naar de inhoud gaan

Het brein herkent een goede commercial

Effectieve tv-reclames roepen een uniek patroon van hersenactiviteit op. Zo concluderen de wetenschappers van Neurensics na het bestuderen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door met een MRI-scanner emoties in het brein van de consument te meten, ontdekte men een ‘neurale signatuur’ waarmee de effectiviteit van een commercial tot zelfs 82 procent nauwkeurigheid kan worden voorspeld.

related partner content for mobile comes here

Neurensics stelde vervolgens: als je weet hoe een effectieve commercial er in het brein uitziet, kan je vanzelfsprekend ook kijken of een storyboard overeenkomsten vertoont met de uiteindelijke productie.
Dit onderzoek laat volgens Neurensics zien hoe dit hersenpatroon op zijn beurt weer wordt voorspeld door de reactie van het brein op storyboards.

Een opmerkelijk resultaat: afhankelijk van het type storyboard loopt de correlatie op tot maar liefst 80 procent.

Het onderzoek bracht nog een bijzonder feit aan het licht waar adverteerders hun voordeel mee kunnen doen. De hoogste correlatie wordt volgens de onderzoekers bereikt door simpele storyboards, die meer aan de verbeelding van de consument overlaten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in