Het brein herkent een goede commercial
Door met een MRI-scanner emoties in het brein van de consument te meten, ontdekte men een ‘neurale signatuur’ waarmee de effectiviteit van een commercial tot zelfs 82 procent nauwkeurigheid kan worden voorspeld.
Neurensics stelde vervolgens: als je weet hoe een effectieve commercial er in het brein uitziet, kan je vanzelfsprekend ook kijken of een storyboard overeenkomsten vertoont met de uiteindelijke productie.
Dit onderzoek laat volgens Neurensics zien hoe dit hersenpatroon op zijn beurt weer wordt voorspeld door de reactie van het brein op storyboards.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisEen opmerkelijk resultaat: afhankelijk van het type storyboard loopt de correlatie op tot maar liefst 80 procent.
Het onderzoek bracht nog een bijzonder feit aan het licht waar adverteerders hun voordeel mee kunnen doen. De hoogste correlatie wordt volgens de onderzoekers bereikt door simpele storyboards, die meer aan de verbeelding van de consument overlaten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid