Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe Communicatie gepresenteerd

Scherper, gedurfder, verrassender. Communicatie, het magazine voor communicatieprofessionals, is volledig vernieuwd. Woensdag reikte…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Het is echt supermooi, en dat zeg ik niet uit beleefdheid', zei Ron van der Jagt. 'Ik vind het echt te gek en ben stikjaloers.'

related partner content for mobile comes here

De restyling was een uitvoerige exercitie waarbij ruim 50 communicatieprofessionals naar hun mening werd gevraagd. Rocco Mooij: ‘Het vernieuwde Communicatie heeft meer plek voor opinie, feature-verhalen en besteedt ruim aandacht aan internationale ontwikkelingen. Het moet meer een autoriteit worden en bovenop de discussies zitten.’

De nieuwe redactionele koers zit bovendien scherper op de actualiteit, is veel gedurfder en verrassender in haar journalistieke aanpak, aldus Mooij. ‘Bovendien is er extra aandacht voor interne communicatie en verandermanagement.’

Rocco Mooij prijst de samenwerking met Matthias Boswinkel van Studio Room, die voor de nieuwe vormgeving tekende.

Mooij: ‘Dat Matthias, onder meer verantwoordelijk voor de vormgeving van Linda en FD Outlook, al jaren tot de beste vormgevers van Nederland behoort, was voor ons reden om met zijn Studio Room in zee te gaan. We hebben het vakblad opnieuw hebben uitgevonden, met meer beeld en een duidelijke plek voor infographics.’

Voor Willem Sijthoff is dit - na de overname van de AdformatieGroep in 2012 - de eerste lancering van een vernieuwd product.

Sijthoff: ‘De nieuwe AdformatieGroep streeft naar een hoog kwaliteitsniveau voor al haar uitgaven. Vandaar dat we komend jaar fors gaan investeren in het up-to-date brengen van ons portfolio, waarbij het crossmediaal uitgeven centraal staat.’

Sijthoff verwacht dat in het tweede kwartaal van dit jaar het nieuwe online platform kan worden geïntroduceerd. ‘Bovendien lanceren we dan ook de nieuwe Adformatie, waarvoor we wederom een samenwerking met Studio Room zijn aangegaan.’

AdformatieGroep is marktleider op het gebied van marketing- en communicatieuitgaven en is hét kennis- en netwerkplatform voor de marketingcommunicatieprofessional. Het portfolio omvat naast Communicatie, crossmediale titels zoals: Adformatie, Tijdschrift voor Marketing, Creatie en de bijbehorende internetsites (o.a. , en ).

Ook heeft de onderneming een boekenuitgeverij en worden diverse congressen en events georganiseerd, waaronder het grootste marketingcommunicatie-event van de Benelux: MARCOM. De AdformatieGroep is onderdeel van de Sijthoff MediaGroep.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in