Overslaan en naar de inhoud gaan

Hema opent speciaalzaken

Warenhuisketen Hema vervangt een aantal Fotoshops door cosmetica-zaken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hema groeit mondjesmaat in het buitenland en in Nederland zijn er de laatste jaren vooral veel kleinere winkels bijgekomen, schrijft het FD. Volgens de krant zijn speciaalzaken de nieuwe troef van het bedrijf. Directeur Ronald van Zetten zegt dat Hema in Nederland nog lang niet is uitgegroeid. Hij is niet bang voor verwarring onder consumenten door de versplintering van de formule.

related partner content for mobile comes here

Update: woordvoerder Judy op het Veld van Hema legt desgevraagd uit dat de genoemde speciaalzaken betrekking hebben op de voormalige vestigingen van Fotoshop op de Amsterdamse Kalverstraat en in Haarlem. Hierin zijn tegenwoordig winkels gevestigd die cosmetica en persoonlijke verzorgingsproducten verkopen. 'Reden hiervoor is dat steeds minder mensen foto's laten ontwikkelen in fotozaken', zegt Op het Veld. 'Daarom hebben we twee van onze drie Fotoshops vervangen door winkels die zijn gericht op uiterlijke verzorging. Veel consumenten geven de voorkeur aan het kopen van cosmetica in een wat we noemen een inspirerende omgeving in plaats van een warenhuis. Overigens blijven we deze producten ook gewoon verkopen bij onze reguliere vestigingen.'

Er zijn geen concrete plannen voor verdere uitbreiding van het aantal cosmeticaspeciaalzaken, al sluit Hema niet uit dat dit in de toekomst wel gebeurt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in