Overslaan en naar de inhoud gaan

Design als business accelerator

Iemand die lange tijd bij een designbureau had gewerkt en overstapte naar een reclamebureau zei het eens zo tegen mij: ‘Designers…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Iedereen die beide partijen kent, zal het beamen. Designers zijn vaak vriendelijke, bescheiden mensen. Reclamemensen hebben doorgaans geen last van bescheidenheid.

related partner content for mobile comes here

Moeten designers niet wat harder roepen? Zeggen dat hun werk wel degelijk een business accelerator kan zijn?

Op 25 november houden we over dat thema een congres. Albert Heijn geeft een kijkje in de keuken. SNS Reaal laat zien hoe design in de financiële wereld kan werken en Philips toont hoe consumenten inzichten tot succesvol design leidt.

Tijdschrift voor Marketing doet het congres samen met VBAT, Millford en dBOD. Van die laatste partij stelde ik (foto beneden) wat vragen.

1.Waarom moeten designers en marketeers naar dit event?

‘Design is een ijzersterk marketing instrument. Geen elitair gedoe en geen mooimakerij maar een volwassen expertise om je merk effectief neer te zetten. Een must voor Marketeers en Designers die serieus met hun vak om willen gaan.’

2.Wat vind jij de belangrijkste trend/ontwikkeling in design?

‘Design is heel concreet. Het gaat tenslotte om dingen die kunt vasthouden, voelen, proeven en ruiken. En die je in je tas, in de auto, in je keukenkastje op de ontbijttafel, waar dan ook, een onderdeel zijn van je dagelijkse leven.’

3.Wat is jouw indruk hoe belangrijk marketeers design vinden?

‘Marketeers gaan steeds meer inzien dat dit een enorme marketing kracht in zich heeft.’

4. Albert Heijn is een opdrachtgever van jullie. Wat gaat Albert Heijn vertellen?

‘Albert Heijn begrijpt wat design voor haar merk(en) kan doen. Vooral packaging design is voor AH het tool om de consument te pakken op het moment dat het er toe doet.’

5.Wat brengt 2011 op designgebied?

‘2011 wordt het jaar dat design zijn elitaire mooimakerij imago van zich afschudt. Eindelijk. Design is gewoon een vak dat je nuchter en effectief kunt en moet bedrijven.’

Bezoekers van Marketing&DesignHelden kunnen gratis naar Creatie op Locatie, dat op dezelfde plek wordt gehouden in de middag van 25 november. Voor meer informatie en aanmelden:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in