Overslaan en naar de inhoud gaan

Dela terug bij Ogilvy

Uitvaartorganisatie Dela is opnieuw klant geworden bij Ogilvy Groep Nederland, waar het eind 2006 was vertrokken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Martin Kersbergen, manager communicatie, is Ogilvy wederom de juiste creatieve partner voor Dela: ‘Na de succesvolle herpositionering van de dood naar het leven, hebben we een nieuwe uitdaging geformuleerd. Ik zocht daarom topniveau en wist dat ik bij Ogilvy aan het juiste adres was. Darre van Dijk en Piebe Piebenga, creative directors, kregen van mij een bijzondere opgave.’

related partner content for mobile comes here

Darre van Dijk: ‘Martin heeft ons op een zeer gedreven, authentieke manier uitgedaagd. Door middel van een intensief proces hebben we in co-creatie een prachtig resultaat aan de directie van Dela kunnen presenteren.’
De nieuwe campagne begint in september, met een aanzienlijk mediabudget.

In 2010 ontpopte Dela zich als televisiemaker: de uitvaartverzekeraar bedacht toen een nieuw tv-programma voor RTL Nederland dat draaide om relaties tussen grootouders en kleinkinderen: ‘Het Familieportret’.
Kersbergen zei daar destijds over in Adformatie: ‘We richten ons meer op de continuïteit van het leven, de toekomst en minder op de eindigheid van de dood.’
Met Het Familieportret wilde Dela meer aandacht creëren voor de bijzonder band tussen generaties. In 2011 werd Dela zowel door de jury als het publiek onderscheiden met de Van Speijk Innovatie Prijs.
De uitvaartverzekeraar werd onder meer geprezen voor de innovatieve manier waarop zij haar herpositionering de jaren daarvoor had aangepakt en er was veel lof voor Het Familieportret.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in