Overslaan en naar de inhoud gaan

Apple moet door het stof

Britse rechter bepaalt dat Apple advertenties moet plaatsen waarin het erkent dat de Samsung Galaxy Tab geen kopie is van de iPad.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Die advertenties moeten zowel op de eigen homepage als in Britse kranten en tijdschriften een advertentie geplaatst worden. Daarmee eist de rechter een publiekelijk excuus aan Samsung. Apple heeft aangekondigd tegen de uitspraak van de rechter in beroep te gaan.
Om precies te zijn moet Apple de mededeling doen dat drie tablets van Samsung geen inbreuk maken op de ontwerpregistratie van de iPad van Apple. De mededeling moet gedaan worden in de kranten Financial Times en Daily Mail, in het tijdschrift Guardian Mobile Magazine en op de techsite T3. Daarnaast moet het bericht zes maanden zichtbaar zijn op de homepage van de Britse site van Apple.

related partner content for mobile comes here

In die advertentie moet Apple dan de uitspraak van 9 juli vermelden dat drie Samsung-tablets (de Galaxy Tab 10.1, 8.9 en 7.7) geen inbreuk maken op Apple's tablet-ontwerpregistratie. Hetzelfde bericht moet Apple plaatsen op zijn Britse website en daar 6 maanden op de homepage laten staan.

Tegelijkertijd heeft de rechter bepaald dat wel mag doorgaan met verkondigen dat de Galaxy Tab inbreuk heeft gemaakt op de designrechten die het bedrijf heeft op de iPad. De motivatie achter dat dubbele signaal is dat Apple recht heeft op een eigen mening.

Bron: via Webwereld

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in