Betaalde search levert meer kliks
Het gaan dan overigens wel om zoekwoorden met een hoog commercieel gehalte, meer in het bijzonder zoekopdrachten naar een product of dienst. Bij dit type zoekopdrachten gaat 64,6 procent van het verkeer naar gesponsorde links.
Over het geheel leveren organische zoekresultaten nog altijd de meeste kliks.WordStreams oprichter Larry Kim merkt echter op dat zoekopdrachten naar concrete producten of diensten veel interessanter zijn voor adverteerders. Daar laat het onderzoek zien dat de gesponsorde resultaten veel beter responderen.
Als oorzaak wijst Kim op de beschikbaarheid van nieuwe, grotere en meer interactieve advertentieformaten. Hij zegt het nog te vroeg te vinden om te concluderen dat het voor bedrijven zinloos is te investeren in search engine optimization (SEO) om een hoge Google-ranking te krijgen. Maar het moment lijkt te komen dat investeren in 'pay per click' efficiënter is om bezoekers naar de website te krijgen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid