Overslaan en naar de inhoud gaan

Betaalde search levert meer kliks

Gesponsorde resultaten nemen een steeds prominentere plek in op de resultatenpagina van Google. En dat werkt, zo blijkt uit onderzoek van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaan dan overigens wel om zoekwoorden met een hoog commercieel gehalte, meer in het bijzonder zoekopdrachten naar een product of dienst. Bij dit type zoekopdrachten gaat 64,6 procent van het verkeer naar gesponsorde links.
Over het geheel leveren organische zoekresultaten nog altijd de meeste kliks.WordStreams oprichter dat zoekopdrachten naar concrete producten of diensten veel interessanter zijn voor adverteerders. Daar laat het onderzoek zien dat de gesponsorde resultaten veel beter responderen.

related partner content for mobile comes here

Als oorzaak wijst Kim op de beschikbaarheid van nieuwe, grotere en meer interactieve advertentieformaten. Hij zegt het nog te vroeg te vinden om te concluderen dat het voor bedrijven zinloos is te investeren in search engine optimization (SEO) om een hoge Google-ranking te krijgen. Maar het moment lijkt te komen dat investeren in 'pay per click' efficiënter is om bezoekers naar de website te krijgen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in