D&AD-jury: clash of the ego’s
D&AD bestaat dit jaar 50 jaar en de Britse art directors club geeft een kijkje achter de schermen bij de jurering van de prijs aller prijzen: de Black Pencil. Een ruim 13-minuten durend verslag van de jurering voor de Black Pencils licht slechts een tipje van de sluier op van wat zich daadwerkelijk in de jurykamer heeft afgespeeld, maar boeiend om naar te kijken is het sowieso. De video laat vooral zien welk werk met kop en schouders boven al het andere uitsteekt en waarom.
Maar het brengt ook de mens achter de grote namen in beeld. Zo staat Droga ineens met een mond vol tanden als muziekvideo producer Ross Anderson hem met goede argumenten tegenspreekt.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisHier en daar tekent zich een generatiekloof af tussen de oude en jonge juryleden. Ook is te zien hoe de dominante Hegarty werk met één opmerking van de tafel kan vegen. Zoals de augmented reality postzegel van Gummo. Hoewel het eindoordeel niet in de edit zit, lijkt het bureau helaas naar het Black Pencil te grijpen (ook wel als gold aangemerkt in het videoverslag). Heineken Starplayer en de Bear-commercial van Matthijs van Heijningen jr komen ook ter sprake.
De Black Pencils worden 18 september tijdens het jubileumgala uitgereikt. De Yellow Pencils werden in april al bekendgemaakt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid