Overslaan en naar de inhoud gaan

D&AD-jury: clash of the ego’s

Wat gebeurt er als je reclamegrootheden als David Droga (Droga5), John Hegarty (BBH), Mark Tutssel (Leo Burnett), Bob Greenberg (RG/A) en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

D&AD bestaat dit jaar 50 jaar en de Britse art directors club geeft een kijkje achter de schermen bij de jurering van de prijs aller prijzen: de Black Pencil. Een ruim 13-minuten durend verslag van de jurering voor de Black Pencils licht slechts een tipje van de sluier op van wat zich daadwerkelijk in de jurykamer heeft afgespeeld, maar boeiend om naar te kijken is het sowieso. De video laat vooral zien welk werk met kop en schouders boven al het andere uitsteekt en waarom.

related partner content for mobile comes here

Maar het brengt ook de mens achter de grote namen in beeld. Zo staat Droga ineens met een mond vol tanden als muziekvideo producer Ross Anderson hem met goede argumenten tegenspreekt.

Hier en daar tekent zich een generatiekloof af tussen de oude en jonge juryleden. Ook is te zien hoe de dominante Hegarty werk met één opmerking van de tafel kan vegen. Zoals de augmented reality postzegel van Gummo. Hoewel het eindoordeel niet in de edit zit, lijkt het bureau helaas naar het Black Pencil te grijpen (ook wel als gold aangemerkt in het videoverslag). Heineken Starplayer en de Bear-commercial van Matthijs van Heijningen jr komen ook ter sprake.

De Black Pencils worden 18 september tijdens het jubileumgala uitgereikt. De Yellow Pencils werden in april al bekendgemaakt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in