Overslaan en naar de inhoud gaan

CP+B vindt reclamevak opnieuw uit

Het succesvolle reclamebureau Crisper Porter + Bogusky CP+B heeft z’n eigen opvattingen over het reclamevak. Opdrachtgevers die daar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Crisper Porter + Bogusky (CP+B) heeft sinds kort Volkswagen als klant. Dat is niet toevallig, want ooit maakte Volkswagen in Amerika naam met een campagne van Doyle Dane Bernbach, destijds het meest creatieve bureau van Amerika. En wat DDB was in de jaren ’60, is CP+B nu.

related partner content for mobile comes here

CP+B trok alom aandacht met Burger King's Subservient Chicken, een als kip verklede figuur die op internet bijna alles deed wat bezoekers intikten.

En in een antirookcampagne liet het bureau gevulde bodybags neerleggen voor de deur van een tabaksfabrikant, om zo de aandacht te vestigen op het grote aantal slachtoffers dat roken maakt.

Maar CP+B onderscheidt zich niet alleen in creativiteit. Het bureau heeft, net als DDB vroeger, ook een eigenzinnige filosofie over de relatie met de klant. Van opdrachtgevers eist het bureau dat het mag meepraten over meer dan alleen over reclame. Zo herschreef CP+B voor Burger King het handboek voor medewerkers, en heeft het voor de nieuwe klant Volkswagen de namen van enkele nieuwe modellen veranderd. CP+B ziet het reclamebureau als meer dan maker van reclame-uitingen, en heeft het reclamevak daarmee opnieuw gedefinieerd.

Bron: BusinessWeek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in