CP+B vindt reclamevak opnieuw uit


Crisper Porter + Bogusky (CP+B) heeft sinds kort Volkswagen als klant. Dat is niet toevallig, want ooit maakte Volkswagen in Amerika naam met een campagne van Doyle Dane Bernbach, destijds het meest creatieve bureau van Amerika. En wat DDB was in de jaren ’60, is CP+B nu.
CP+B trok alom aandacht met Burger King's Subservient Chicken, een als kip verklede figuur die op internet bijna alles deed wat bezoekers intikten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEn in een antirookcampagne liet het bureau gevulde bodybags neerleggen voor de deur van een tabaksfabrikant, om zo de aandacht te vestigen op het grote aantal slachtoffers dat roken maakt.
Maar CP+B onderscheidt zich niet alleen in creativiteit. Het bureau heeft, net als DDB vroeger, ook een eigenzinnige filosofie over de relatie met de klant. Van opdrachtgevers eist het bureau dat het mag meepraten over meer dan alleen over reclame. Zo herschreef CP+B voor Burger King het handboek voor medewerkers, en heeft het voor de nieuwe klant Volkswagen de namen van enkele nieuwe modellen veranderd. CP+B ziet het reclamebureau als meer dan maker van reclame-uitingen, en heeft het reclamevak daarmee opnieuw gedefinieerd.
Bron: BusinessWeek
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid