Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumentenvertrouwen stijgt wereldwijd, met de VS voorop

Europese consumentenvertrouwen blijft ver achter ten opzichte van de andere regio’s.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 39 van de 60 onderzochte landen noteerden de onderzoekers een stijging. In het tweede kwartaal van dit jaar was dat nog het geval in 31 landen. Gemiddeld steeg de van Nielsen met 1 indexpunt, naar 98. Twee punten meer dan in het begin van 2014.

related partner content for mobile comes here

De Index meet de perceptie van mensen als het gaat om zicht op werk, persoonlijke financiën en de intentie om geld uit te geven. Waarbij een uitslag boven of onder de 100 iets zegt over een respectievelijk positief dan wel negatief vertrouwen.

In de VS steeg het consumentenvertrouwen naar een index van 108. Het zicht op werk steeg met 9 procentpunten naar 55 procent, persoonlijke financiën met 2 procentpunten naar 66 procent, en de intentie om geld uit te geven met 2 procentpunten naar 51 procent.

Het consumentenvertrouwen in Azië-Pacific steeg met 1 punt naar 107. De andere regio’s blijven onder de 100, al stijgen de indexcijfers overal: in het Midden-Oosten/Afrika met 3 punten naar 96, in Latijns-Amerika met 1 punt naar 91.  in Europa heeft het laagste consumentenvertrouwen, al steeg ook hier de index in het derde kwartaal,  met 1 punt naar een index van 78… 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in