Overslaan en naar de inhoud gaan

Cannes Lions: VBAT wint gouden Design Leeuw

VBAT heeft zojuist tijdens het reclamefestival in Cannes een Gouden Leeuw gewonnen in de categorie Design. VBAT won de prijs voor het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Juryvoorzitter Rodney Fitch noemde het tijdens de persconferentie een historisch moment: ‘Wij krijgen nu ook de kans hier naartoe te komen en te laten zien hoe design werkt in de breedte van het reclamelandschap. Het was best goed voor de eerste keer. Sowieso was het de best georganiseerde en gebalanceerde jury waar ik in heb gezeten.’ Dat veel inzendingen afkomstig waren van traditionele reclamebureaus en niet van gespecialiseerde designbureaus was volgens Fitch niet zo vreemd. ‘Er zijn veel designers over de wereld die Cannes en het festival niet kennen. Dat gaat nu veranderen. De designindustrie zal Cannes nu bestormen. De gespecialiseerde bureaus worden uitgedaagd. We leven in een complexe wereld met promo, print, direct en film. Design gaat overal doorheen in de geintegreerde wereld, dus dat gaan ze hier laten zien.’

De Grand Prix ging naar Turner Duckworth: London & San Francisco voor de nieuwe Coca-Cola-identiteit. Fitch: ‘Het was het beste voorbeeld van wat designers het best kunnen. We maken dingen eenvoudig. Het onduidelijke is hier duidelijk gemaakt.’ Het Franse jurylid voegde nog toe: ‘Het is een groot merk en de historie en roots zijn er in meegenomen, toch is het radicaal anders.’

Grand Prix Design: Coca-Cola; Turner Duckworth: London & San Francisco (klik afbeelding voor een vergroting)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in