
Juryvoorzitter Rodney Fitch noemde het tijdens de persconferentie een historisch moment: ‘Wij krijgen nu ook de kans hier naartoe te komen en te laten zien hoe design werkt in de breedte van het reclamelandschap. Het was best goed voor de eerste keer. Sowieso was het de best georganiseerde en gebalanceerde jury waar ik in heb gezeten.’ Dat veel inzendingen afkomstig waren van traditionele reclamebureaus en niet van gespecialiseerde designbureaus was volgens Fitch niet zo vreemd. ‘Er zijn veel designers over de wereld die Cannes en het festival niet kennen. Dat gaat nu veranderen. De designindustrie zal Cannes nu bestormen. De gespecialiseerde bureaus worden uitgedaagd. We leven in een complexe wereld met promo, print, direct en film. Design gaat overal doorheen in de geintegreerde wereld, dus dat gaan ze hier laten zien.’
De Grand Prix ging naar Turner Duckworth: London & San Francisco voor de nieuwe Coca-Cola-identiteit. Fitch: ‘Het was het beste voorbeeld van wat designers het best kunnen. We maken dingen eenvoudig. Het onduidelijke is hier duidelijk gemaakt.’ Het Franse jurylid voegde nog toe: ‘Het is een groot merk en de historie en roots zijn er in meegenomen, toch is het radicaal anders.’
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensGrand Prix Design: Coca-Cola; Turner Duckworth: London & San Francisco (klik afbeelding voor een vergroting)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee