Overslaan en naar de inhoud gaan

Z@ppelin wordt “echte zender

De publieke jeugdzender Z@ppelin is vanaf 1 september als 'echte' zender van zeven tot zeven te zien op Nederland 3.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens zendercoördinator Cathy Spierenburg leed de kinderzender van de Publieke Omroep onder een onduidelijk karakter. ‘Soms was een blok, soms een programma, als het uitkwam een zender. Daar moeten we van af. Nu hebben we een uitstraling van dat we er de hele dag zijn.’

related partner content for mobile comes here

Met de nieuwe uitstraling hoopt de publieke zender, waarin de elf omroepen bijdragen, meer kinderen te bereiken in de leeftijd van 2 tot en met 13 jaar. Door de komst van de commerciële jeugdzenders Nickelodeon en Fox Kids kwam het marktaandeel van vooral onder kinderen van 9 tot 12 jaar onder druk te staan.

Ook heeft zijn programmering aangepast voor het komende seizoen. Met meer horizontale programmering, meer programma's die het gesprek van de dag moeten worden op het schoolplein, meer muziek en meer interactiviteit naar de kinderen hoopt de zender meer kinderen te bereiken.

Dat wil de jeugdzender ook doen met een aantal nieuwe programma's, zoals 'Topstars' (TROS), een realitysoap voor kinderen. Hierin doen pubers auditie om in een band te komen, die een nummer één hit probeert te scoren (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in