
Volgens zendercoördinator Cathy Spierenburg leed de kinderzender van de Publieke Omroep onder een onduidelijk karakter. ‘Soms was Z@ppelin een blok, soms een programma, als het uitkwam een zender. Daar moeten we van af. Nu hebben we een uitstraling van dat we er de hele dag zijn.’
Met de nieuwe uitstraling hoopt de publieke zender, waarin de elf omroepen bijdragen, meer kinderen te bereiken in de leeftijd van 2 tot en met 13 jaar. Door de komst van de commerciële jeugdzenders Nickelodeon en Fox Kids kwam het marktaandeel van Z@ppelin vooral onder kinderen van 9 tot 12 jaar onder druk te staan.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftOok heeft Z@ppelin zijn programmering aangepast voor het komende seizoen. Met meer horizontale programmering, meer programma's die het gesprek van de dag moeten worden op het schoolplein, meer muziek en meer interactiviteit naar de kinderen hoopt de zender meer kinderen te bereiken.
Dat wil de jeugdzender ook doen met een aantal nieuwe programma's, zoals 'Topstars' (TROS), een realitysoap voor kinderen. Hierin doen pubers auditie om in een band te komen, die een nummer één hit probeert te scoren (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee