
De keuze voor Classic Rock is genomen om zich te onderscheiden in de radiomarkt. De landelijke radiozenders beconcurreren elkaar met bekende diskjockeys, Rebecca FM wil zich onderscheiden door veel muziek te draaien ‘in een uniek en duidelijk afgebakend genre’.
Het nieuw format is uitvoerig getest op de beoogde doelgroep, mannen en vrouwen tussen de 25 en 45 jaar. Naast veel muziek blijft de korte regionale informatie een belangrijk peiler van het programma.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftDe zender is in de ether te beluisteren in Friesland, Groningen, Drenthe en Overijssel. Rebecca FM is daarnaast in de hele provincie Gelderland via de kabel te ontvangen, waardoor het potentieel bereik meer dan 1.800.000 personen bedraagt.
CRN, de landelijke verkoopmaatschappij van Rebecca FM, vindt de switch een logische keuze. Directeur Jan Lagrouw: ‘Als iedereen in dezelfde vijver gaat vissen, wordt de spoeling erg dun. Onlangs heeft City FM het format ook gewijzigd in Classic Rock en daar wordt zeer positief op gereageerd. Nu twee zenders uit ons pakket hetzelfde format uitzenden volgen er wellicht meer.’
De formatwijziging van Rebecca FM wordt in het uitzendgebied gepromoot door middel van advertenties in dag- en weekbladen en meerdere abri-campagnes.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee