Overslaan en naar de inhoud gaan

Rebecca FM wordt classic rockstation

De regionale commerciële radiozender Rebecca FM wijzigt vandaag haar format in Classic Rock. Hierdoor is Rebecca FM het eerste classic…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het nieuw format is uitvoerig getest op de beoogde doelgroep, mannen en vrouwen tussen de 25 en 45 jaar. Naast veel muziek blijft de korte regionale informatie een belangrijk peiler van het programma.

De zender is in de ether te beluisteren in Friesland, Groningen, Drenthe en Overijssel. Rebecca FM is daarnaast in de hele provincie Gelderland via de kabel te ontvangen, waardoor het potentieel bereik meer dan 1.800.000 personen bedraagt.

CRN, de landelijke verkoopmaatschappij van Rebecca FM, vindt de switch een logische keuze. Directeur Jan Lagrouw: ‘Als iedereen in dezelfde vijver gaat vissen, wordt de spoeling erg dun. Onlangs heeft City FM het format ook gewijzigd in Classic Rock en daar wordt zeer positief op gereageerd. Nu twee zenders uit ons pakket hetzelfde format uitzenden volgen er wellicht meer.’

De formatwijziging van Rebecca FM wordt in het uitzendgebied gepromoot door middel van advertenties in dag- en weekbladen en meerdere abri-campagnes.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in