Overslaan en naar de inhoud gaan

Woningaanbieder gebruikt traditionele media

Particuliere huiseigenaren bieden hun woning niet altijd op de beste plekken te koop aan. Dat blijkt uit onderzoek van Interview-NSS,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat bleek uit een afgelopen voorjaar gehouden onderzoek naar de informatiebronnen die woningzoekenden hanteren. Daaruit kwam naar voren dat voor 40% van de woningzoekenden internet de belangrijkste informatiebron is. Daarna volgen de makelaar (24%), de makelaarskrant (8%) en de regionale krant (5%) als informatiebron voor woningzoekenden.

related partner content for mobile comes here

Bij een vervolgonderzoek is naar de aanbodzijde van de markt gekeken. Aan particuliere huiseigenaren is gevraagd in welke mate de verschillende media bijdragen aan promotie en verkoop van hun huis. De antwoorden wijzen uit dat huiseigenaren nu nog vooral kiezen voor de traditionele kanalen. De fotopresentatie en de advertentie in de makelaarskrant scoren het best: 71% denkt dat deze middelen goed tot zeer goed bijdragen aan promotie en verkoop van het huis. Het bordje 'te koop' in de tuin komt met 65% op de derde plaats gevolgd door een advertentie in een regionaal dagblad (63%). Internet scoort iets lager. Van de ondervraagde woningaanbieders gelooft 60% in de bijdrage van dit kanaal. Voor 32% is internet het belangrijkste verkoop- en promotiemedium.

Beide onderzoeken tonen aan dat er een verschil is tussen de media die ingezet worden om woningen te promoten en de media die woningzoekenden gebruiken om een woning te vinden. Veel woningaanbieders zijn onbekend met de mogelijkheden van internet voor de promotie van hun woning. De verwachting van funda is dat op korte termijn een omslag plaatsvindt, waarbij internet een grotere rol zal spelen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in