Woningaanbieder gebruikt traditionele media


Dat bleek uit een afgelopen voorjaar gehouden onderzoek naar de informatiebronnen die woningzoekenden hanteren. Daaruit kwam naar voren dat voor 40% van de woningzoekenden internet de belangrijkste informatiebron is. Daarna volgen de makelaar (24%), de makelaarskrant (8%) en de regionale krant (5%) als informatiebron voor woningzoekenden.
Bij een vervolgonderzoek is naar de aanbodzijde van de markt gekeken. Aan particuliere huiseigenaren is gevraagd in welke mate de verschillende media bijdragen aan promotie en verkoop van hun huis. De antwoorden wijzen uit dat huiseigenaren nu nog vooral kiezen voor de traditionele kanalen. De fotopresentatie en de advertentie in de makelaarskrant scoren het best: 71% denkt dat deze middelen goed tot zeer goed bijdragen aan promotie en verkoop van het huis. Het bordje 'te koop' in de tuin komt met 65% op de derde plaats gevolgd door een advertentie in een regionaal dagblad (63%). Internet scoort iets lager. Van de ondervraagde woningaanbieders gelooft 60% in de bijdrage van dit kanaal. Voor 32% is internet het belangrijkste verkoop- en promotiemedium.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBeide onderzoeken tonen aan dat er een verschil is tussen de media die ingezet worden om woningen te promoten en de media die woningzoekenden gebruiken om een woning te vinden. Veel woningaanbieders zijn onbekend met de mogelijkheden van internet voor de promotie van hun woning. De verwachting van funda is dat op korte termijn een omslag plaatsvindt, waarbij internet een grotere rol zal spelen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid