Overslaan en naar de inhoud gaan

Betalen om te luisteren

Opdrachtgevers die een bijeenkomst van een focusgroep bijwonen door deze vanachter een one-way-screen te observeren, moeten een aantal…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Realiseer u dat respondenten niet mogen weten dat u er bent (denk daaraan bij de receptie of als u pratend over de gang loopt). Respecteer dat een groepsgesprek een eigen dynamiek kent en dat de moderator van vragenlijsten af kan wijken omwille van die dynamiek.

related partner content for mobile comes here

Het is handig om een duidelijke werkwijze met elkaar af te spreken. Bespreek vooraf of er nog wijzigingen zijn in de vragen die u hebt. Stel een maximum aan het aantal ‘briefjes’ dat u tijdens de bijeenkomst nog door kunt geven aan de moderator. Stoor het liefst in de eerste 45 minuten helemaal niet. Let er goed op dat u respondenten niet veroordeelt of diskwalificeert, maar mocht er toch iemand bijzijn van wie u echt vindt dat die beter weg kan, geeft dit aan zo vroeg mogelijk aan de moderator door, op een briefje, en laat die het afhandelen.

Spreek af hoeveel minuten voor het einde de moderator even uit het gesprek gaat en met u overlegt, bijvoorbeeld 15 minuten. Maak zo min mogelijk geluid en gebruik uw tijd zoveel mogelijk om te luisteren en te kijken. Noteer non-verbaal gedrag.

< SIZE=1>Bron: Marketing Research<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in