Overslaan en naar de inhoud gaan

Vertrouwen boven blingbling bij kappers

Hoe word je de beste kapperketen van Nederland?
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

AMI Kappers mag zich volgens de consument een jaar lang de beste kapperketen van Nederland noemen. Al vijf jaar worden er in de kappersbranche in juni consumentenprijzen uitgedeeld. Consumenten konden stemmen op wie zij de beste keten vonden qua service en kwaliteit. De prijs Beste Kapper Keten Awards, mede georganiseerd door Opiness, is puur gebaseerd op klantreviews. Linda Schulte, medeoprichter van Opiness legde de keten (83 vestigingen) langs de klantgerichtheidmeetlat.

related partner content for mobile comes here

+  Een gemiddeld rapportcijfer van 9,1 uit 2.770 klantbeoordelingen is een hoge score. Zoveel kwaliteit en vooral consistentie bij zoveel vestigingen is een compliment waard. AMI Kappers meet continu de klanttevredenheid, na ieder bezoek wordt de klant gevraagd of men feedback wil geven. De resultaten worden ook transparant op de eigen website getoond.

+ Wanneer blinkt een kapper uit in klantgerichtheid en AMI Kappers in het bijzonder? ‘Echt de tijd nemen en luisteren’ naar de wensen van de klant, komt het meeste naar voren uit de klantervaringen. Als daarna een goede en vooral eerlijke uitleg volgt die leidt tot het gewenste resultaat, dan kan de relatie niet meer stuk en blijft men veelal loyaal aan de kapper.

+ Wat klanten schrijven in de reviews over AMI Kapper is dat zij de leuke ontvangst bijzonder waarderen. Veel vaste klanten geven aan dat zij het ook leuk vinden dat de kapper hen bij naam kent. Het gaat klanten dus niet alleen om de aandacht voor hun haar maar ook om de aandacht voor de persoon.

Vertrouwen in de kapper is belangrijker dan de trendy uitstraling van de salon, dat bleek uit de hele analyse van alle klantreviews van de winnaars. AMI Kappers heeft dit goed begrepen en heeft trouwe en loyale klanten tot gevolg. Het kopje koffie, de aandacht bij ontvangst, de tijd nemen, de klant bij naam kennen – het zit in de kleine dingen waar de klant voelt dat hij wordt gewaardeerd. Aandacht voor het haar en voor het hart van de klant.

Eindoordeel: 9,1

Deze aflevering van klantgerichtheid staat in Tijdschrift voor Marketing nummer 9

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in