Overslaan en naar de inhoud gaan

Mentos wil met #CompliMentos vrolijk en optimistisch uit de hoek komen

In deze tijden van Twitter en Facebook gaan we gebukt onder – makkelijke gegeven – negatief commentaar. Snoepjesmerk Mentos wil een…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Mentos, een merk van het Nederlandse Perfetti van Melle, start een socialmediacampagne onder de hashtag [http://www.mentos.com.au/complimentos/]. Het idee erachter is dat contact maken met elkaar het ‘allerleukst’ is als dat een positieve lading heeft. Mentos zegt bij monde van Daan Simonis: &;Het is tegenwoordig heel normaal om online commentaar te geven of ergens een opmerking te plaatsen. Helaas is dat niet altijd positief. Met de campagne van Mentos willen we het online commentaar een vrolijke en optimistische draai geven. We hopen dat we met dit kleine, frisse gebaar mensen een verrassend moment te bieden en iets dichter bij elkaar te brengen.&;

related partner content for mobile comes here

De start van de campagne start overigens ruimschoots voor (1 maart).

De nieuwe Mentos-campagne maakt onderdeel uit van de internationale merkstrategie &;Who says no to Mentos&;. In het verlengde daarvan ligt volgens Mentos de gedachte ‘Wie zegt nee tegen een complimentje?’ De campagne is gestart in Australië, waar celebrities de campagne al actief ondersteunen. De bedoeling is dat campagne vervolgens over de andere continenten wordt uitgerold.

Credits:
Creatief concept: Your Social
Credits Perfetti van Melle International: Daan Simonis
Verantwoordelijk bij Perfetti van Melle NL: Danielle Kuiper
Verantwoordelijk bij Your Social: Patric Kint, Ruben van Eijk
Website productie: Burst Digital
Muziek en sound design: Helmer Lathouwers

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in