VAN business magazine eerste bestelwagen-glossy
VAN business magazine (VBM) verschijnt vier keer per jaar in een oplage van tenminste 30.000, zo heeft uitgever/hoofdredacteur Jeroen Ekeler zijn adverteerders beloofd. In tegenstelling tot veel andere business-to-business bladen wil VBM een abonnementenblad worden. Daartoe zal het blad, dat een omvang heeft van honderd pagina’s, elk kwartaal verstuurd worden naar een nieuw bestand van 30.000 kleinere MKB-ondernemers en fleetowners. Onder die groep worden vervolgens abonnementen geworven. Ekeler in een toelichting aan de Bovag-krant: ‘We richten ons niet in eerste instantie op de berijders van ‘busjes van de baas’, maar op de kleine MKB-ers die zelf hun bedrijfswagen aanschaffen en er zelf in rijden. Veelal ook privé. Het zijn de mensen die voor metallic kiezen in plaats van wit. Die kiezen voor skirts en de dikkere motoren.’
De aanpak is die van een life-style magazine, een bijltje waarmee Ekeler ook hakt bij TyreZone, het sponsored magazine dat hij maakt voor Profile Tyrecenter. Ekeler: 'Wij hebben bewust gekozen voor een glossy magazine, omdat de bedrijfsauto zelf ook steeds meer glans krijgt'. Een jaarabonnement gaat € 22 kosten. Momenteel ontwikkelt de uitgever plannen om het blad ook via de losse verkoop aan de man te brengen. Bijvoorbeeld via tankstations. Vooralsnog is het blad uitsluitend te verkrijgen via een abonnement of via de website.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid