Overslaan en naar de inhoud gaan

TMG ziet nog geen herstel

Telegraaf Media Groep (TMG) ziet vooralsnog geen teken van herstel van de advertentiemarkt en verwacht als gevolg daarvan over geheel 2009…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De in de loop van vorig jaar geformuleerde financiële doelstelling, een genormaliseerde ebita-marge van ten minste 8 procent over 2008, werd met een resultaat van 9,1 procent behaald. In 2009 zal als gevolg van de economische ontwikkelingen het bedrijfsresultaat naar verwachting onder druk staan. TMG streeft naar behoud van de marge door verdere kostenverlagingen (personeelskosten en overige bedrijfskosten), het bereiken van maximale synergie, afronding van het afstoten of stoppen van niet voldoende renderende/verlieslatende activiteiten en uitbesteding van niet-kernactiviteiten.

related partner content for mobile comes here

Daarnaast heeft behoud en verbetering van de marktposities de aandacht; inclusief groeimogelijkheden door acquisities, vooral op digitaal vlak.

De definitieve cijfers over het eerste kwartaal 2009 worden op 15 mei bekendgemaakt. Uit de voorlopige cijfers blijkt dat ten opzichte van dezelfde periode van vorig jaar sprake is van een 7 miljoen euro lager ebita-resultaat. De daling van het resultaat is vooral het gevolg van een 13 miljoen euro lagere advertentie-omzet (-17 procent). De oplageomzet steeg met 1 miljoen euro (+1 procent).

De personeelskosten zijn met 5 miljoen euro verlaagd, vooral als gevolg van de reorganisaties die uiteindelijk moeten leiden tot een personeelsreductie van 500 fte. Tot nu toe zijn al 300 arbeidsplaatsen verdwenen. Dit moeten er in de loop van 2009 in totaal 425 worden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in