Overslaan en naar de inhoud gaan

Boomers houden ook van social media

Niet alleen jongeren in Europa zijn fan van sociale media, ook ruim 30 procent van de Europese baby boomer-generatie (43-63 jaar) maakt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Forrester-analist Rebecca Jennings ondervroeg 4700 consumenten in Duitsland, Engeland, Frankrijk, Italië, Nederland, en Spanje.

related partner content for mobile comes here

Enkele uitkomsten uit het onderzoek:

  • 47 procent van de jongere boomers (43–52 jaar ) heeft regelmatig te maken met social media, net als 41 procent van de oudere boomers (53-63).
  • Een profiel aanmaken gaat de meeste boomers nog te ver: minder dan 10 procent van de boomers heeft zich geregistreerd bij een social netwerk.
  • 10 procent van de boomers ventileert zijn mening op social networks, ondermeer door ratings en re-censies. Een iets kleiner percentage plaatst content, denk aan foto’s en eigen weblogs.

Er zijn uiteraard verschillen tussen de Europese boomers. Nederlandse boomers zijn zeer actief in social media, meer dan 60 procent leest social content. Italiaanse boomers scoren echter hoog als het gaat om creëren van content: 15 procent. Fransen en Spanjaarden gaan gelijk op: 40 procent leest social content. In Groot Brittannië valt het verschil tussen de jong en oude boomers op: meer dan de helft van de jonge boomers maakt gebruik van social media, voor oudere boomers ligt het percentage een stuk lager: 38 procent.

Rebecca Jennings: ‘Marketeers die de boomer-doelgroep proberen te bereiken via social media, zouden met name nuttige informatie moeten bieden -in de juiste context-, daarnaast simpele mogelijkheden aanbieden om te leren en elkaar te helpen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in