Boomers houden ook van social media
Forrester-analist Rebecca Jennings ondervroeg 4700 consumenten in Duitsland, Engeland, Frankrijk, Italië, Nederland, en Spanje.
Enkele uitkomsten uit het onderzoek:
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta- 47 procent van de jongere boomers (43–52 jaar ) heeft regelmatig te maken met social media, net als 41 procent van de oudere boomers (53-63).
- Een profiel aanmaken gaat de meeste boomers nog te ver: minder dan 10 procent van de boomers heeft zich geregistreerd bij een social netwerk.
- 10 procent van de boomers ventileert zijn mening op social networks, ondermeer door ratings en re-censies. Een iets kleiner percentage plaatst content, denk aan foto’s en eigen weblogs.
Er zijn uiteraard verschillen tussen de Europese boomers. Nederlandse boomers zijn zeer actief in social media, meer dan 60 procent leest social content. Italiaanse boomers scoren echter hoog als het gaat om creëren van content: 15 procent. Fransen en Spanjaarden gaan gelijk op: 40 procent leest social content. In Groot Brittannië valt het verschil tussen de jong en oude boomers op: meer dan de helft van de jonge boomers maakt gebruik van social media, voor oudere boomers ligt het percentage een stuk lager: 38 procent.
Rebecca Jennings: ‘Marketeers die de boomer-doelgroep proberen te bereiken via social media, zouden met name nuttige informatie moeten bieden -in de juiste context-, daarnaast simpele mogelijkheden aanbieden om te leren en elkaar te helpen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid