Overslaan en naar de inhoud gaan

'PR kan merkwaarde aanzienlijk verhogen'

PR initiatieven kunnen in een aantal branches de merkwaarde of reputatie met meer dan een kwart verhogen. Dat aandeel kan zelfs oplopen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er is nog weinig onderzoek gedaan naar de bijdrage van pr aan de waarde of reputatie van een merk. Uit dit onderzoek blijkt dat public relations belangrijker kan zijn dan reclame voor de merkwaarde dan reclame. Zeker voor bedrijven in branches als consumentenelektronica, financiële diensten en automotive.

related partner content for mobile comes here

De bevindingen in de Media Prominence Study zijn gebaseerd op Interbrand’s 2008 Best Global Brands rapport. De belangrijkste conclusie is dat gemiddeld 27 procent van de merkwaarde is gerelateerd aan hoe vaak een merknaam in de pers verschijnt. In branches waarin meer onderzoek wordt gedaan voorafgaand aan een aankoop, kan pr zelfs ongeveer de helft bijdragen aan de merkwaarde. De computer/internetindustrie is daar het beste voorbeeld van. In die tak levert zichtbaar zijn in de media 47 procent van de merkwaarde op.
Automotive (de automerken) komt op 23 procent, consumentenelektronica op 20 en financiële dienstverlening op 19.

In het weldra te verschijnen april-nummer van Communicatie staat een langer artikel over dit onderzoek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in