Overslaan en naar de inhoud gaan

Kobalt en Intomart GfK: transparantie voetbalsponsoring

Kobalt en Intomart GfK gaan vastleggen hoeveel mensen en in welke mate zij daadwerkelijk kijken naar reclameborden en shirts.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De twee partijen hebben een methode ontwikkeld waarmee de media-effectiviteit van voetbalsponsorreclame transparant is geworden. Zo wordt geregistreerd of er oogcontact is geweest met de sponsor. Het eerste resultaat is een 'voetbal sponsorcontact index'. Door het toevoegen van mediabudget wordt berekend wat de media reclameopbrengst is van voetbal tijdens het bekijken van de wedstrijden op tv.

related partner content for mobile comes here

Volgens Kobalt heeft de markt duidelijk meer behoefte aan handvatten. Via onderzoek wordt de koppeling gemaakt tussen exposure, zichtbaarheid én merkeffecten. In eerste instantie richten Kobalt en Intomart zich op het domein voetbalsponsoring. Het onderzoek wordt gehouden onder 50 sponsormerken, maar op korte termijn wordt dit uitgebreid naar andere vormen van sponsoring.

Volgende week, tijdens de Kobalt Mediaexperience, worden de eerste onderzoeksresultaten onthuld.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in