Kobalt en Intomart GfK: transparantie voetbalsponsoring
De twee partijen hebben een methode ontwikkeld waarmee de media-effectiviteit van voetbalsponsorreclame transparant is geworden. Zo wordt geregistreerd of er oogcontact is geweest met de sponsor. Het eerste resultaat is een 'voetbal sponsorcontact index'. Door het toevoegen van mediabudget wordt berekend wat de media reclameopbrengst is van voetbal tijdens het bekijken van de wedstrijden op tv.
Volgens Kobalt heeft de markt duidelijk meer behoefte aan handvatten. Via onderzoek wordt de koppeling gemaakt tussen exposure, zichtbaarheid én merkeffecten. In eerste instantie richten Kobalt en Intomart zich op het domein voetbalsponsoring. Het onderzoek wordt gehouden onder 50 sponsormerken, maar op korte termijn wordt dit uitgebreid naar andere vormen van sponsoring.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVolgende week, tijdens de Kobalt Mediaexperience, worden de eerste onderzoeksresultaten onthuld.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid