Overslaan en naar de inhoud gaan

Laat de klant spreken

De klantervaring verbeteren is voor veel bedrijven topprioriteit. Maar het wil maar niet lukken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Senior executives zeggen dat ze klantgestuurd opereren en het belang van de voice of the customer (VOC) onderkennen. Bedrijven investeren in het verzamelen, verwerken en delen van inzichten uit VOC-data. Maar: hoe vertaal je de ‘stem van de klant’ naar de praktijk? Onderzoek bevestigt dat veel bedrijven blijven steken in de beginfase van VOC-integratie en -gebruik. Dat komt doordat ze drie basisstrategieën niet hebben geïmplementeerd:

  • adoptie van een uniforme reeks klantervaringscategorieën, die consistent worden toegepast
  • koppeling (standaard) van klantgegevens uit VOC-analyses en –rapportages aan financiële resultaten en andere cruciale businessresultaten
  • implementatie van een formeel proces om klantgegevens naar acties te vertalen.

Bron: Marketing Management

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in