Overslaan en naar de inhoud gaan

Scan: Briefing blijft zorgenkind

Bureauleiders van creatieve bureaus vinden dat opdrachtgevers beter moeten briefen. Vaak wordt hierin een geïntegreerde communicatieaanpak…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarnaast geven internationale bureauleiders aan dat 75 pct van hun opdrachtgevers meer waarde voor hun budget krijgen als er meer aandacht besteed wordt aan het managen van de bureaurelatie. Dat zijn de belangrijkste conclusies uit een onderzoek onder 620 leiders van marketing/communicatiebureaus in zeven landen door Scan International. Het adviesbureau hield het onderzoek in februari/maart 2009.

related partner content for mobile comes here

'Bureauleiders pleiten voor betere communicatie met klanten in alle aspecten van de samenwerking', zegt Hein Becht, president/ceo van Scan International. 'Bureaus geven, net als in ons vorige onderzoek, aan dat veel opdrachtgevers meer waarde voor hun budget zouden krijgen wanneer sprake is van betere briefings, duidelijker besluitvorming, betere planning van werkzaamheden en een sterker commitment ten aanzien van marktonderzoek. Europese bureauleiders maken zich meer zorgen over hun honorering dan de collega’s in Noord-Amerika.'

Michael Lee, executive director van de International Advertising Association: 'Dit onderzoek met het perspectief van bureauleiders die duizenden merken vertegenwoordigen is van belang. Voor marketingklanten die zich op hun bureaupartners beroepen voor strategische ondersteuning en creativiteit is het essentieel dat samenwerkingen goed functioneren, steeds verbeterd worden, fair zijn en effectief. Het Scan-onderzoek geeft aan dat er nog veel ruimte voor verbetering is.'

Een uitgebreide rapportage is vanaf 6 april beschikbaar op . Een management summary van de Nederlandse resultaten is dan te vinden op .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in