Scan: Briefing blijft zorgenkind
Daarnaast geven internationale bureauleiders aan dat 75 pct van hun opdrachtgevers meer waarde voor hun budget krijgen als er meer aandacht besteed wordt aan het managen van de bureaurelatie. Dat zijn de belangrijkste conclusies uit een onderzoek onder 620 leiders van marketing/communicatiebureaus in zeven landen door Scan International. Het adviesbureau hield het onderzoek in februari/maart 2009.
'Bureauleiders pleiten voor betere communicatie met klanten in alle aspecten van de samenwerking', zegt Hein Becht, president/ceo van Scan International. 'Bureaus geven, net als in ons vorige onderzoek, aan dat veel opdrachtgevers meer waarde voor hun budget zouden krijgen wanneer sprake is van betere briefings, duidelijker besluitvorming, betere planning van werkzaamheden en een sterker commitment ten aanzien van marktonderzoek. Europese bureauleiders maken zich meer zorgen over hun honorering dan de collega’s in Noord-Amerika.'
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaMichael Lee, executive director van de International Advertising Association: 'Dit onderzoek met het perspectief van bureauleiders die duizenden merken vertegenwoordigen is van belang. Voor marketingklanten die zich op hun bureaupartners beroepen voor strategische ondersteuning en creativiteit is het essentieel dat samenwerkingen goed functioneren, steeds verbeterd worden, fair zijn en effectief. Het Scan-onderzoek geeft aan dat er nog veel ruimte voor verbetering is.'
Een uitgebreide rapportage is vanaf 6 april beschikbaar op www.scaninternational.com. Een management summary van de Nederlandse resultaten is dan te vinden op www.scan.nl.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid