NU.nl komt met Duitstalige variant


Sanoma Uitgevers komt vanaf vandaag met een Duitstalige variant van de succesvolle, Nederlandse nieuwswebsite NU.nl. Het uiterlijk van de dnews.de zal niet veel verschillen met NU.nl. Extra aandacht is er wel ingeruimd voor de thema sport, aangezien dat een grote rol speelt in de Duitse cultuur.
Joris van Lierop, uitgever NU.nl, in het Financieel Dagblad: ‘ Duitsland biedt een hele grote markt en dat maakt het bijvoorbeeld interessanter dan te starten un België. Bovendien is het verschil in cultuur en taal niet zo heel groot’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Redactie
Op de redactie zitten momenteel vier Duitstalige redacteurs, die vanuit Amsterdam de website zullen onderhouden. Voor het nieuws maakt NU.nl gebruik van het Duitse persbureau DPA (Deutsche Presse-Agentur. Dnews.de zal verdere verdieping van het nieuws krijgen door de kijk van Duitstalige columnisten.
Concurrent
De grootste concurrent zal het weekblad Der Spiegel zijn, aldus van Lierop. Deze heeft maandelijks 5,3 miljoen bezoekers. In Nederland krijgt NU.nl maandelijks 15 miljoen bezoekers op haar website.
Advertentieverkoop
Sanoma Uitgevers zal in de eerste fase haar advertentieverkoop laten verlopen via Google.
De insteek is om ‘ lean and mean’ te beginnen, zegt Michiel Buitelaar, operationeel directeur digital media. Mogelijk wordt deze later uitbesteed aan een extern bureau in Duitsland.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid