Overslaan en naar de inhoud gaan

VNU Media verkoopt ManagementTeam en Sprout aan zittend management

Het heeft wel iets van een soap. Al enige tijd wil VNU Media af van de titels ManagementTeam en Sprout. Leurt er mee, maar niemand hapt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het heeft wel iets van een soap. Al enige tijd wil af van de titels ManagementTeam en Sprout. Leurt er mee, maar niemand hapt echt toe. Dan wordt er een nieuwe uitgever aangetrokken. VNU roept stoer dat het dan maar gewoon zelf door gaat.

related partner content for mobile comes here

En na een recente restyling verkoopt VNU Media nu de titels, net als Emerce onlangs, aan het management. VNU Media staat onder grote druk van de financiers () en moet wel.

Het zittende management, bestaande uit Berend Jan Veldkamp (uitgever), Boris Scheepers (marketing) en Ewald Smits (hoofdredactie) neemt met ingang van 1 april 2009 alle on- en offline activiteiten van beide merken over van VNU Media.

Om de management buy out (MBO) te financieren zijn zij een samenwerking aangegaan met beheersmaatschappij en . Over de verkoopprijs zijn geen mededelingen gedaan. Alle medewerkers van Management Team en Sprout gaan mee naar de nieuwe eigenaren.

Het persbericht meldt dat de nieuwe eigenaren een goede toekomst voor beide merken zien, met name online.

Dat is verrassend, want tot nu toe stelde dat juist niet zo veel voor. Voor de zomer zullen zowel voor Management Team als voor Sprout nieuwe websites worden gelanceerd.

‘We geloven onvoorwaardelijk in de aantrekkelijkheid van ons marktsegment en zien zeer goede mogelijkheden om met relevante websites, een hoogwaardige profielendatabase en een gezonde dosis ondernemerschap onze positie daarin verder te verbreden en versterken’, aldus de nieuwe uitgevers.

VNU Media concentreert zich ondertussen ‘op de recruitment media markt aangevuld met een aantal sterke online merken zoals Computable en Tweakers’.

Erik Hoekstra, CEO van VNU Media, die zijn uitgeverij de laatste maanden zag slinken: ‘Ik ben ervan overtuigd dat dit portfolio in de juiste handen is bij het MBO-team. Samen met de nieuwe investeerder kunnen ze nu zeer gericht gaan werken aan het verder uitbouwen van het portfolio en de zo belangrijke stap naar online gaan maken.’

VNU Media gaat door met Intermediair, IntermediairPW, Intermediair.nl, HRbase.nl, InFinancieel.nl, InIct.nl, InInterim.nl, InOverheid.nl, ITDirectory.nl, Koopinfo.nl, Marketingdirectory.nl, NationaleVacaturebank.nl, Overheidscircuit.nl, Tweakers.net, VNUnet.nl, Computable en CRN.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in