Overslaan en naar de inhoud gaan

Guerrilla of terreur?

Bij Albert Heijn zijn ze er niet blij mee. Het reclamebureau Profilers Communicatie uit Doetinchem heeft twee van zijn medewerkers op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat de aandacht voor guerrillamarketing tot problemen zou leiden, was jaren geleden al te voorzien. Het is inherent aan deze aanpak dat onconventionele acties vroeger of later de grens van het acceptabele overschrijden. Wat acceptabel is, word wellicht binnenkort voor de rechter getoetst. De juristen van Albert Heijn buigen zich nu namelijk over de kwestie van een stel Doetinchemse reclamemakers die hun eigen afbeeldingen op voetbalplaatjes in een lokale vestiging van de supermarkt gesmokkeld hebben.

related partner content for mobile comes here

De struikrovers zijn en van in Doetinchem, dat de actie trots op zijn website. Het bureau heeft zelfs een persbericht op briefpapier van AH verspreid, waarin gesuggereerd zou worden dat de supermarkt de valse plaatjes inwisselt voor echte.

Profilers Communicatie haalt met zijn shockjocks de voorpagina's van de regionale pers. Maar of de actie ook het commercieel gewenste resultaat oplevert, valt nog te bezien. De stunt is wel mooie stof voor een vakmatige discussie: is reclame rijp voor de GeenStijl-generatie? En moet AH hier sportief op reageren?

(videos van YouTube later toegevoegd)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in