Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketingmanager spamt?

Marketingmanager spamt de klant: meldt de nieuwsbrief van het blad Management Team vandaag. Huh? Er zijn zat dubieuze internetondernemers…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marketingmanager spamt de klant: meldt van het blad Management Team vandaag. Huh? Er zijn zat dubieuze internetondernemers die spammen en incidenteel belandt er ook promotionele mail van een misleide middenstander in de mailbox, maar structureel misbruik door marketingmanagers, dat is nieuw.

related partner content for mobile comes here

Wat heeft Management Team ontdekt?

Management Team heeft niks ontdekt. Er zit bij Neerlands grootste managementblad iemand aan de knoppen die snel wil scoren, en wedden dat dat niet van het magazine is. De eindredacteur van de website en waarschijnlijk ook de nieuwsbrief heeft een op zich over nieuwe regulering van zakelijke mail verbasterd tot een sensatieverhaal over spam. Al doende breekt MT een van de hoofdregels van kopregels: beloof niet meer dan je waarmaakt.

In het artikel wordt opgevoerd, directeur van eFocus in Utrecht, die signaleert dat bedrijven lukraak mails versturen. Dat klopt wellicht, maar lukrake mails zijn nog lang geen spam. Spam word het pas wanneer niet op de juiste manier toestemming is gekregen. In de consumentenmarkt geldt die beperking al wat langer, dus de marketingmanager die zijn klanten lastig valt met ongevraagde mail zit waarschijnlijk niet lang op zijn stoel.

Voor de zakelijke markt worden nieuwe regels per 1 juli van toepassing, maar ook daar geldt dat de meeste bedrijven met een serieuze marketingafdeling en een heuse marketingmanager al lang behoorlijk zorgvuldig met mail omgaan. Die zijn nu allemaal aan het checken of ze wel de juiste opt-in processen hebben. Cowboys zijn er ook zat, maar die trekken zich doorgaans van regels niet zoveel aan.

Al met al strookt de subjectline van MT's mail niet met de realiteit. Hoewel het effect wel is dat ontvangers de mail eerder openen, zeker als ze interesse hebben in marketingmanagement en mail. Daarom een vraag aan Molblog: zijn aangedikte kopregels in mail effectief, of werken ze uiteindelijk averechts? En kent iemand een spammende marketingmanager?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in