Overslaan en naar de inhoud gaan

Praktijken weigeren fysio-folders van Agis

Apothekers en fysiotherapeuten weigeren reclamemateriaal van Agis in hun praktijkruimten en winkels te plaatsen. Volgens de zorgverleners…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt het AD. Het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie dient een klacht in bij de Nederlandse Zorgautoriteit over de werkwijze van Agis. Volgens voorzitter Bas Eenhoorn zouden fysiotherapeuten de verdenking op zich laden dat zij een verlengstuk worden van de verzekeraar als zij op het aanbod zouden ingaan. “De patiënt mag nooit de indruk krijgen dat wij de ene verzekeraar beter vinden dan de andere. Voor ons staat het belang van de patiënt voorop. De ene is misschien het beste af bij Agis, de andere bij een andere verzekeraar.'

related partner content for mobile comes here

Agis sluit basiscontracten en intensieve contracten af met fysiotherapeuten en apothekers. De intensieve contracten omvatten een aantal extra kwaliteitseisen waaraan de fysiotherapeuten moeten voldoen. De plaatsing van een Agis-infopunt is een bindende voorwaarde om het intensieve contract te krijgen.

Apotheker Giel Jansen uit IJsselstein van de beroepsorganisatie van apothekers zegt dat alle apothekers die niet op het aanbod van Agis ingaan, een dief van hun eigen portemonnee zijn, maar hij raadt toch af het contract te ondertekenen.

Volgens Agis valt het allemaal wel mee. Woordvoerder Femke Theunissen stelt dat het plaatsen van een infozuil de klanten erop wijst dat zij bij de bewuste fysiotherapeut of apotheker juist extra goede zorg krijgen. “Het gaat om een display van 30 bij 30 centimeter, dat kan toch het probleem niet zijn?” (AD)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in