Overslaan en naar de inhoud gaan

Waar kijken we nu echt naar?

Met het brede tv-aanbod van nu valt het niet mee kijkcijfers van een miljoen of meer te behalen. Zeker nu steeds meer mensen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit Research International-onderzoek voor TVM, blijkt dat 70 procent van de Nederlanders in hun vrije tijd ’s avonds nog altijd het liefst tv kijkt. En de meesten (59 procent) tussen de 11 en 30 uur per week. Vooral vrouwen zijn echte bankhangers, 82 procent zit ’s avonds in het weekend voor het ‘zuiglicht’.

related partner content for mobile comes here

Het bekende recept lijkt voor veel omroepen nog steeds te werken. Allerlei talentenjachten en liefdeszoektochten zijn alweer aan een derde (Boer zoekt vrouw) of zelfs zesde (Idols/X-factor) editie toe.

‘Weinig vernieuwend’, vindt bijna driekwart van de Nederlanders het televisie aanbod van de laatste jaren.

Werken alle bewezen formules ook voor een zoveelste keer? Voor een deel wel. Het meest wordt uitgekeken naar een nieuwe editie van Mooi, weer De Leeuw. Op de tweede plek komt heel verrassend de Mini Playbackshow (33 procent).

De grote familiespelshows (33 procent) en zangtalentenjachten (32 procent) doen het ook in de herhaling erg goed. Maar niet alles hoeft in een oneindige herhaling langs te komen.

Wat van de meeste Nederlanders voortaan wel van de buis mag blijven zijn de realitysoaps. De mode talentenjachten en danstalentenjachten kunnen ook niet op massapubliek rekenen. Ook (semi-)bekende Nederlanders op de dansvloer (63 procent) en op het ijs (62 procent) zijn minder geliefd.

Wat zijn uw drie favoriete tv-zenders?

SBS6 Totaal 51% 45% (man) 57% (vrouw)

RTL4 45% 28% (man) 61% (vrouw)

Ned1 29% 35% (man) 22% (vrouw)

Net5 28% 18% (man) 37% (vrouw)

Discovery 19% 29% (man) 9% (vrouw)
Channel

Veronica 19% 25% (man) 12% (vrouw)

Opmerkelijk dat na alle over SBS6, deze zender toch het populairst is.

Het onderzoek van Research International staat in het maartnummer van Tijdschrift voor Marketing.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in