Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumentenvertrouwen in februari naar dieptepunt

Het vertrouwen van consumenten en bedrijven in de eurozone is in februari gedaald tot een nieuw dieptepunt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat komt door dalende orders en bezorgdheid over ontslagen. Het consumentenvertrouwen daalde naar -33 van een niveau van -31 in januari. Het cijfer komt als een negatieve verrassing, vooraf geraadpleegde economen hadden gedacht dat het vertrouwen ongewijzigd zou blijven. Respondenten maken zich zorgen hun baan kwijt te raken, zo meldt Dow Jones.

related partner content for mobile comes here

Ook onder bedrijven heerst somberheid. In de vertrouwenspeiling werd een nieuw dieptepunt van -36 gemeten. Ondernemers waren vooral pessimistisch over de orderontvangst. De aanhoudende versombering van consumenten en bedrijven kan een indicatie zijn dat de economie van de eurozone de komende maanden nog sterker zal krimpen dan tot nu toe al het geval was.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in