Overslaan en naar de inhoud gaan

The Best Social Awards: Truus opnieuw beste bureau, ook Hema en McDonald's vallen in de prijzen

Zie hier de winnaars van de elfde editie van The Best Social Awards.
The best social awards
© Truus wint de prijs voor 'Beste Agency'. Foto: Aangeleverd
The best social awards
© Truus wint de prijs voor 'Beste Agency'. Foto: Aangeleverd

Truus mag zich voor het tweede jaar op rij het beste bureau van Nederland noemen, kijkend naar de uitslag van The Best Social Awards. Hema is het merk dat de meeste prijzen (4) pakt, gevolgd door McDonald's (3). De beste campagne is Basic On Top, van Zeeman met hulp van GoSpooky. 

related partner content for mobile comes here

De strijd tussen beste bureau ging dit jaar tussen Truus, Dept, Yune en GoSpooky. Dat Hema en McDonald's de meeste prijzen in de wacht slepen is niet geheel verrassend: de merken waren ook het vaakst genomineerd.

Bedrijven hebben 267 cases ingezonden voor de elfde editie van The Best Social Awards, waaruit de vakjury een lijst van genomineerden en vervolgens de winnaars heeft bepaald. Partijen als YouTube, Dept, Videoland en Heineken sponsorden het prijzengala.

Hieronder de volledige lijst van winnaars in de Business-categorieën. Eronder meer informatie over de winnaars in de Audience-categorieën, waar het publiek op kon stemmen.

Beste Agency – Truus

Beste AR/VR-toepassing – GoSpooky x Venom

Beste Campagne – GoSpooky x Zeeman – Basics On Top

Beste Community Management – GoSpooky x HEMA

Beste Copywriting – RTL

Beste Influencer Campagne – TBWA\NEBOKO x McDonald's – Stuur een Maccie

Beste Inhaker – ACE Blauw Gras x McDonald's

Beste Innovatie – Videoland x The Brand Father – Mocro Maffia: Kom Je Appen, Ouleh?

Beste Merk – HEMA

Beste Merk op Instagram – McDonald’s (ACE Blauw Gras)

Beste Merk op TikTok – HEMA

Beste Merk op YouTube – Supergaande (De Stroom)

Beste Nieuwkomer – Young Ones Media x FNV

Beste Positive Impact – Abovo Maxlead x Basic-Fit – La pression

Beste Talent – Lisanne Damsma (Schiphol)

Beste Video – Yune x NS – Andy als conducteur

Beste Videoserie – Truus x HEMA – HEMA stagiair

Roxy Dekker en Pieter Vally

Naast winnaars in de Business-categorieën zijn er ook prijzen uitgedeeld in de Audience-categorieën. Het publiek kon stemmen op genomineerden, wat volgens de organisatie ruim 176 duizend mensen gedaan hebben. Hieronder de lijst van winnaars.

Beste Personality – Pieter Valley

Beste Positive Impact – Thijmen Schoorl

Beste Instagrammer – Jade Kops

Beste TikTokker – Tom Schimmelpennink

Beste Nieuwkomer – Niek Velner

Beste Realityster – Els (B&B Vol Liefde)

Beste Podcast – Held in Eigen Verhaal (Iris Enthoven)

Beste Duo – Nathan en Lavezzi Rutjes

Beste Social Song / Artiest – Roxy Dekker

Beste Livestreamer – Serpent

Beste Threader – Madelief Hof

Beste YouTuber / YouTube-serie – Niels Kooyman

Beste Bericht van de Buurman – Lotte Francisca

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in