‘Te veel reclame commerciële omroepen’


SBS6, Net5, V8, Yorin, MTV en TMF zijn de boosdoeners. ‘Zo wordt bijvoorbeeld veelvuldig het wettelijke maximum van 12 minuten reclame per uur overschreden, ontbreken soms duidelijke herkenningstekens en worden speelfilms te vaak onderbroken door reclameblokken', aldus het Commissariaat.
Een maximum aan reclame per uur moet voorkomen dat de kijkers van populaire programma's en op prime time worden overspoeld met commerciële boodschappen. De regel is in heel Europa van kracht.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet CvdM zegt de omroepen afgelopen jaren herhaaldelijk te hebben gewaarschuwd. Er zijn zelfs al procedures geweest en boetes uitgedeeld, maar genoemde commerciëlen blijven maar over de schreef gaan. Na de hoorzittingen, die 16 oktober plaatshebben, zullen de definitieve sancties worden vastgesteld. Bij de publieke omroepen zijn geen overtredingen geconstateerd (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid