Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL wil nog meer reclamevrijheid

RTL, Europa’s grootste televisiebedrijf, wil dat de Europese Commissie de reclameregels nog verder versoepelt. Met name de beoogde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dergelijke restricties brengen de toekomst van nieuws- en kinderprogramma’s in gevaar, aldus RTL. The Financial Times bericht er vandaag over.
Ook wil RTL meer mogelijkheden rond reclame in tv-programma's. De mediagroep wil dat zijn zenders altijd moet kunnen inbreken in programma's. Als voorbeeld geeft RTL het tonen van een korte spot als er gedurende een voetbalwedstrijd even een onderbreking is, zoals bij een blessure van een speler.
De EC kwam twee weken geleden met een herziening van de sinds 1989 geldende Europese regels voor reclame op tv. De tv-industrie heeft een lobby gevoerd om het marktaandeel in de reclamemarkt te kunnen handhaven. Ze vrezen de concurrentie van bijvoorbeeld de digitale videorecorder. RTL vindt de nieuwe regels dus niet ver genoeg gaan.

related partner content for mobile comes here

Bron: Planet Multimedia.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in