Bij Telegraaf verdwijnen 200 banen
De maatregelen houden volgens het concern verband met ‘structurele veranderingen in de mediamarkt, die gevolgen hebben voor de mediatijdbesteding van consumenten en wijzigingen veroorzaken in de geldstromen rondom mediumtypen’. Naast deze structurele ontwikkelingen heeft het mediabedrijf nog altijd flink last van de economische laagconjunctuur, waardoor verdere kostenmaatregelen noodzakelijk zijn.
Het personeelsbestand van TMG was al gedaald van circa 4.950 FTE’s (eind 2000) naar 4.360 (medio 2005). Ad Swartjes, bestuursvoorzitter van TMG: ‘Al eerder is aangekondigd dat bij gebrek aan herstel aan de omzetkant verdere kostenbesparingen onafwendbaar zijn. Hoewel het geloof in gedrukte media onveranderd hoog is, is het ook zeker dat de realisatiekosten van de producten verder omlaag moeten. De nu bekend gemaakte personeelsreductie is daarom noodzakelijk, hoe pijnlijk deze maatregel ook is.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid