Overslaan en naar de inhoud gaan

Retailers zetten mobile vooral voor verkoop in

Onderzoek: ‘marketeers laten veel digitale mogelijkheden onbenut.’
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onderzoek van ActiePagina.nl in samenwerking met WBR Research onder 150 markteers uit in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland en Nederland blijkt dat investeringen in mobile marketing flink worden verhoogd.

related partner content for mobile comes here

Mobiel winkelen is de laatste twee jaar flink gegroeid en het ‘Stimuleren van verkoop’ is met 74% ook de belangrijkste doelstelling van marketeers. Slechts 37% heeft het verhogen van de website-traffic als belangrijkste doelstelling. 66% van de ondervraagde marketeers investeert momenteel meer dan 50% van hun budget in digitale marketing.

Het meest populaire digitale kanaal voor marketeers is e-mail (88%), gevolgd door sociale media en betaalde zoekopdrachten. De studie bevestigt dat acht van de tien marketeers veel hogere ROI uit digitale marketingkanalen halen dan uit de traditionele kanalen.

Uit het onderzoek blijkt het groeiende belang van mobile markeitng; 87% van de respondenten wil hier meer in investeren. Terwijl 71% van de respondenten e-commerce-omzetten rechtstreeks via mobile wil realiseren, erkent 63% ook dat de uiteindelijke verkoop via andere kanalen kan gebeuren. 9% van de respondenten geeft aan nog steeds geen mobiele strategie heeft.

In het Verenigd Koninkrijk, hebben 56% van de respondenten het gevoel heeft achter de feiten aan te lopen als het gaat om hun mobiele website. 70% van de respondenten vindt dat hun mobiele app niet kan concurreren met die van andere bedrijven in hun sector.

Mike Lester (General Manager ActiePagina.nl): ‘De resultaten van het onderzoek bevestigen het enthousiasme van de marketeers over de mogelijkheden van de huidige en toekomstige digitale marketingmogelijkheden, ondanks het feit dat bijna tweederde van de respondenten het gevoel heeft deze nog niet optimaal te benutten.;  
 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in