Prijzenslag A-merk in supermarkt van start
Supermarktketen C1000 is de eerste, zo verwacht de branche volgens vakblad Distrifood. C1000 gaat wekelijks honderd verschillende producten verkopen voor een euro. Daarbij zou het vooral om A-merken gaan. C1000 wil ‘uit concurrentie-overwegingen’ niet reageren.
Supermarktketen Jumbo pareert vrijdag aanvallen van concurrenten met grote advertenties in de landelijke dagbladen. Een woordvoerster van Jumbo meldt dat de super zijn laagste prijsgarantie 'stevig onder de aandacht' gaat brengen. 'Als de klant hetzelfde product elders goedkoper aantreft, krijgt hij het aanschafbedrag terug en passen wij de prijs aan.'
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisMarktleider Albert Heijn nam een voorschot op de acties in 2009 door zaterdag paginagrote advertenties in dagbladen te plaatsen. Zij meldde dat zij sinds 2003 van een duurdere supermarkt is opgeschoven naar een ‘middenmoter’. AH verlaagde meteen de prijzen van 600 A-merkproducten, van Optimel-yoghurt tot BenJerry’s ijs met gemiddeld 20 procent.
‘Ongekend hoge kortingen, vooral op A-merken’ belooft commercieel directeur J. de Korte van Plus Supermarkten. Hij komt de eerste drie weken van 2009 met de Klaver Korting actie, huis-aan-huis bezorgde kortingsbonnen.
Merkendeskundige Paul Moers van bureau High Value noemt het ‘verbazingwekkend’ dat C1000 het mes in de prijzen gaat zetten: 'Ik vraag me af, waar zij het geld gaan terugverdienen. Met deze prijsverlagingen kannibaliseer je de omzet. Ik zie het als een onbezonnen daad van een bedrijf dat de weg kwijt is. Wie een strijd als deze begint, weet tevoren dat de grote reus Albert Heijn tien keer zo hard terugslaat.'
Bron: AD.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid