Overslaan en naar de inhoud gaan

Prijzenslag A-merk in supermarkt van start

Eind deze week begint een prijzenslag in de supermarkten, die zich vooral op de A-merken richt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Supermarktketen C1000 is de eerste, zo verwacht de branche volgens vakblad Distrifood. C1000 gaat wekelijks honderd verschillende producten verkopen voor een euro. Daarbij zou het vooral om A-merken gaan. C1000 wil ‘uit concurrentie-overwegingen’ niet reageren.

related partner content for mobile comes here

Supermarktketen Jumbo pareert vrijdag aanvallen van concurrenten met grote advertenties in de landelijke dagbladen. Een woordvoerster van Jumbo meldt dat de super zijn laagste prijsgarantie 'stevig onder de aandacht' gaat brengen. 'Als de klant hetzelfde product elders goedkoper aantreft, krijgt hij het aanschafbedrag terug en passen wij de prijs aan.'

Marktleider Albert Heijn nam een voorschot op de acties in 2009 door zaterdag paginagrote advertenties in dagbladen te plaatsen. Zij meldde dat zij sinds 2003 van een duurdere supermarkt is opgeschoven naar een ‘middenmoter’. AH verlaagde meteen de prijzen van 600 A-merkproducten, van Optimel-yoghurt tot BenJerry’s ijs met gemiddeld 20 procent.

‘Ongekend hoge kortingen, vooral op A-merken’ belooft commercieel directeur J. de Korte van Plus Supermarkten. Hij komt de eerste drie weken van 2009 met de Klaver Korting actie, huis-aan-huis bezorgde kortingsbonnen.

Merkendeskundige Paul Moers van bureau High Value noemt het ‘verbazingwekkend’ dat C1000 het mes in de prijzen gaat zetten: 'Ik vraag me af, waar zij het geld gaan terugverdienen. Met deze prijsverlagingen kannibaliseer je de omzet. Ik zie het als een onbezonnen daad van een bedrijf dat de weg kwijt is. Wie een strijd als deze begint, weet tevoren dat de grote reus Albert Heijn tien keer zo hard terugslaat.'

Bron: AD.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in