Marketeer erkent effectiviteit relatiemagazine


Slechts 31 pct geeft daadwerkelijk een relatiemagazine uit, gericht op haar afnemers, zo blijkt uit onderzoek van het Cendris Research Centrum onder 800 marketeers. Het onderzoek laat onder meer zien dat 78 pct van de marketeers gelooft dat relatiemagazines bijdragen aan de klantenbinding, 76 pct procent ziet het als middel om informatie te verstrekken en ruim 50 pct denkt dat relatiemagazines bijdragen aan het vergroten van de naamsbekendheid en imagoverbetering.
Ondanks dat marketeers geloven in de toegevoegde waarde van relatiemagazines, wordt het middel nog relatief weinig toegepast. ‘Dit is opmerkelijk’, stelt Jos Schijns, hoofd van het Cendris Research Center. 'Mogelijk hebben budgetverantwoordelijken moeite met het leveren van de benodigde bewijskracht alvorens er in te mogen investeren.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSUit het onderzoek blijkt tevens dat er nog veel marktpotentieel beschikbaar is om met relatiemagazines de dialoog met de klant aan te gaan. Schijns: ‘Zowel wat betreft het aantal magazines, hun oplagen, hun verschijningsvorm, als het uitbrengen van een magazine in meerdere, op specifieke doelgroepen afgestemde versies, worden mogelijkheden vooralsnog onvoldoende benut’.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid