Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeer erkent effectiviteit relatiemagazine

Ruim 60 pct van de marketeers geeft aan relatiemagazines als effectief middel voor het realiseren van de communicatiedoelstellingen te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Slechts 31 pct geeft daadwerkelijk een relatiemagazine uit, gericht op haar afnemers, zo blijkt uit onderzoek van het Cendris Research Centrum onder 800 marketeers. Het onderzoek laat onder meer zien dat 78 pct van de marketeers gelooft dat relatiemagazines bijdragen aan de klantenbinding, 76 pct procent ziet het als middel om informatie te verstrekken en ruim 50 pct denkt dat relatiemagazines bijdragen aan het vergroten van de naamsbekendheid en imagoverbetering.

related partner content for mobile comes here

Ondanks dat marketeers geloven in de toegevoegde waarde van relatiemagazines, wordt het middel nog relatief weinig toegepast. ‘Dit is opmerkelijk’, stelt Jos Schijns, hoofd van het Cendris Research Center. 'Mogelijk hebben budgetverantwoordelijken moeite met het leveren van de benodigde bewijskracht alvorens er in te mogen investeren.'

Uit het onderzoek blijkt tevens dat er nog veel marktpotentieel beschikbaar is om met relatiemagazines de dialoog met de klant aan te gaan. Schijns: ‘Zowel wat betreft het aantal magazines, hun oplagen, hun verschijningsvorm, als het uitbrengen van een magazine in meerdere, op specifieke doelgroepen afgestemde versies, worden mogelijkheden vooralsnog onvoldoende benut’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in