Vuurwerkcampagne: F.L.A.A.F.


Van het opgeheven vingertje , humor tot shockerende beelden.
Maar heeft het effect? Steeds meer mensen stappen in de auto naar België om zwaar vuurwerk te halen. Youtube staat vol met filmpjes van imposante collecties illegaal vuurwerk en explosies die in oorlogsgebied niet zouden misstaan. Vandaar dat bij de Stichting Consument en Veiligheid het lumineuze idee ontstond om hier op in te springen met een voorlichtingsvideo met terroristen in de hoofdrol.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe stichting Consument en Veiligheid heeft met de terreurgroep F.L.A.A.F. (Flemish Liberation Army Against Freedom) al een hype op Youtube gecreëerd. Niet alleen wordt er de spot gedreven met terroristen maar ook met België. Wansmaak, discriminatie of gewoon humor? Beoordeel het zelf maar:
Grappig detail is dat tijdens de opnamen het legervoertuig met de Talibanstrijders pech kreeg vlakbij het NAVO-hoofdkwartier, één van de zwaarst bewaakte locaties in Brussel. De terroristen in vol ornaat met vlaggen en geweren, besloten de jeep aan te duwen. Het duurde uiteraard niet lang voordat de politie verscheen.
Het lijkt wel het script van een nieuw spotje van Even Apeldoorn bellen. Zal het effect van Even Apeldoorn bellen ook gelden voor deze campagne? Iedereen kent het maar niemand weet wie de afzender is en wat de boodschap is?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid