Weer 'Ik wil meer kb's'
Nederland loopt hopeloos achter wat betreft de richtlijnen voor het aantal kilobytes dat mag worden gebruikt voor online advertenties. Zo zegt Steven Pieneman. Hij roept daarom op tot actie in de vorm van de campagne "Ik wil meer kb's".
Vorig jaar voerde hij dezelfde actie, wat resulteerde in 500 handtekeningen van marketeers en creatieven. Van aanpassing van de richtlijn is het toen echter niet gekomen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisBrancheorganisatie IAB heeft de bestaande richtlijn opnieuw gepubliceerd, maar die blijkt overall lager dan de internationale richtlijn.
Het aantal kb's bepaalt de zwaarte van een banner. Veel site-eigenaren en exploitanten hanteren echter eigen of verouderde richtlijnen. En dit zorgt zeer regelmatig voor problemen bij het aanleveren voor plaatsing van online advertenties, aldus Pieneman: 'Denk hierbij aan banners die geweigerd worden, extra kosten voor admanagement of zelfs het aanpassen van banners. Uiteindelijk zijn bureaus en adverteerders hiervan de dupe.'
Kortom: Nederland loopt achter, dus tijd om opnieuw in actie te komen.
Pieneman: 'We roepen iedereen op om de mouwen op te stropen en de spierballen te tonen. Op de site kun je een foto uploaden, waarna deze wordt geplaatst. Het belangrijkste is echter om je op te geven met naam en bedrijfsnaam.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid